Blog

Egipt- o experienta unica!
Publicat in data de: 02.09.2015

Au trecut deja cateva zile de cand m-am intors din Egipt.. de ajuns incat sa imi ordonez gandurile si sa pot exprima in cuvinte experienta unica traita in aceasta tara atat de diferita de tot ce am cunoscut vreodata!

M-am gandit bineinteles ca a contat extrem de mult si faptul ca nu am vizitat anterior alte tari musulmane/africane, sau ca am fost alaturi de niste oameni minunati- dar Egipt ramane o tara minunata, care trebuie vizitata macar o data in viata, mai bine zis- traita, simtita!
Egipt nu este numai despre lucruri roz si frumoase- cu siguranta vei gasi si lucruri care iti vor face greata, care te vor intrista, Egipt este altceva! Ceva unic, de care iti vei aduce aminte cu placere- pentru tot restul vietii tale.

Nu voi descrie atractiile turistice ale acestei tari- gasim toate aceste informatii online.. doresc mai degraba sa transmit starea de spirit pe care am trait-o acolo, trairile puternice de care orice turist are parte.

In general mancarea in Egipt este foaaarte slaba calitativ.. nu te astepta la mancaruri senzationale, super gustoase sau cu aspect foarte apetisant.. ba chiar te vei intoarce cu cateva kilograme in minus (yey!!! ). Vei avea insa ce manca (nu uita- vei manca sa traiesti, nu vei trai sa mananci) si cu siguranta vei descoperi placerea de a te gandi mai putin la mancare :). Daca optezi pentru un hotel de 5* lucrurile se schimba, iar pe langa preparatele traditionale vei gasi si o sumedenie de mancaruri din bucataria internationala.

Am avut sansa sa gust (din pacate nu am profitat de aceasta)- ciorba de limbute de pasare… Unde ai mai putea gasi asa delicatesa?

Nu eu am ales perioada in care sa merg- asa ca am fost in august- pentru cei care nu stiu, august este vara si extrasezon turistic. Vara- adica in miezul zilei se anuntau oficial 57 de grade la umbra, 40 de grade la miezul noptii… Extrasezon- adica tarife mai mici si ma gandesc eu- accesibile si localnicilor. Am avut astfel ocazia sa vedem multi egipteni traindu-si vacanta, alaturi de noi- pe plaje, la masa. Primul impact- socant, dupa am inceput sa ne obisnuim- Egipt este totusi o tara africana. In functie de hotelul la care eram, am vazut musulmani care mancau orez cu mana, musulmani care isi hreaneau copiii de 5 anisori cocotati pe masa, musulmance machiate discret impodobite cu bijuterii de bun gust. Am ajuns astfel la concluzia ca si la ei- sunt diferente foarte mari intre cele 2 paturi sociale majoritare- cei saraci, lipsiti de orice educatie (gradul de analfabetizare este foarte mare) si cei mai instariti, cu educatie, care au vizitat eventual alte tari (europene) sau au luat contact direct cu europeni.
Dupa ce vezi oameni atat de diferiti- ajungi sa evaluezi mai lucid, sa apreciezi si sa accepti mai usor propriul tau neam. La inceputul contactului cu cei din Egipt- dupa ce am trecut de starea de soc- am simtit o oarecare agresivitate, repulsie si teama… Am trecut insa si de aceasta etapa- si am ajuns sa vreau sa ii inteleg, sa intuiesc circumstantele care i-au facut sa fie asa cum erau, viata cu care s-au luptat.
Am realizat cat de usoara e viata noastra- avem atatea lucruri de-a gata, atatea oportunitati si mai ales libertati pe care nici macar nu le mai constientizam. Dupa ce am vazut saracia lor, lipsa de educatie (care mai departe se traduce in lipsa culturii)- m-am simtit norocoasa ca am putut sa imi continui studiile atat cat am vrut eu, ca am posibilitatea sa citesc oricand si cat vreau eu, ca nu mi-am facut si probabil nu imi voi face niciodata griji ca as putea muri efectiv de foame sau de sete.
Dincolo de asta- m-am simtit norocoasa ca femeie- ca ma pot exprima, ca pot avea un serviciu si pasiuni pe care sa le practic, ca am un sot care ma vede ca egala lui.

Am facut aceasta paranteza destul de lunga pentru a arata ca Egipt este o atractie unica si din punct de vedere sociologic.

Revenind la temperaturile de care ne-am “bucurat” - probabil cei mai multi va ganditi deja ca nu ati face fata la asemenea temperaturi- asa ne gandeam si noi inainte. dar uite ca am rezistat cu brio- usor usor ne-am obisnuit, am avut grija cat mancam, cata apa bem, cu ce ne imbracam- si a fost foarte bine! Celor care nu vor (si) aceasta provocare- recomand sa calatoreasca in Egipt intr-o perioada cu temperaturi mai acceptabile (octombrie- mai- desi atentie- acest lucru inseamna si varf de sezon turistic- aglomeratie si bineinteles, preturi mai mari).

Recomand Egipt pasionatilor de istorie, de mituri, de arheologie si arhitectura. Din pacate, noi nu am apucat sa vizitam piramidele. In schimb- am vazut Valea Regilor (concret, am vizitat 5 morminte), templul lui Hatshepsut si Karnak.
Un singur cuvant- minunat!

In Valea Regilor- bineinteles ca atractia principala o reprezinta mormintele dar cu siguranta ca si valea in sine te va lasa fara cuvinte! In functie de momentul in care vizitezi- vei gasi deschise anumite morminte.. din cele deschise- iti alegi 3 din cele generale pe care le vei vedea cu biletul de intrare in Vale iar daca vrei sa vizitezi si din mormintele speciale (Tutankamon si Ramses V si VI)- atunci vei plati suplimentar.
Personal, mi s-a parut ca nu s-a meritat sa achit biletul de intrare pentru mormantul lui Tutankamon- cel mai celebru de altfel… in rest- mormintele sunt o spendoare! De la cum sunt scobite efectiv in stanca, acele scari unele mai abrupte ca altele, pana la heroglifele de pe pereti care au asteptat atata timp sa fie descoperite, culorile care dau in continuare viata peretilor… iti vine sa intinzi mana, sa inchizi ochii si sa te imaginezi in acele timpuri. Pentru pasionati- cu siguranta nu sunt de ajuns cateva ore- fiecare perete are o poveste de spus, fiecare desen te invita sa il descoperi pe urmatorul… Noi insa am avut un program strans si ne-am intors (prea) repede cu spiritul in prezent.
Valea Regilor in sine- o imensitate pustie- ingradita de stanci, nisip fierbinte si rafale de vant la fel de fierbinti… Am stat in mijlocul aceste vai si nu imi venea sa cred ca sunt acolo- timpul parca s-a oprit, nu mai simteam ca respir… te simti infim de mic, nesemnificativ si totusi impacat, parte a unui intreg pe care nu il poti controla.

Mai departe- am vizitat templul lui Hatshepsut- un templu urias, cu zeci de coloane cu statui. Un loc unic, pe care nu il poti compara cu nimic altceva. Mai mult- aici ai voie sa fotografiezi desenele de pe pereti 
Templul Karnak… nu vei sti la ce sa te uiti mai intai, ce sa fotografiezi… mai ales daca ai un ghid bun (asa cum am avut noi), vei petrece cateva ore de neuitat!
Pentru ca Egipt este cunoscut si pentru mestesuguri- am incheiat ziua cu vizite la o “fabrica” de alabastru si la una de papirusuri- locuri numai bune de a lua suveniruri pentru cei de acasa. Atentie- pentru egipteni negociatul e o mare placere si se simt chiar ofensati daca nu le faci acest joc :)

Egipt este destinatia perfecta si pentru pasionatii sporturilor acvatice- snorkeling, scuba diving, inot pur si simplu- pesti colorati, corali, ape albastre- asteapta sa fie descoperite!
In ultima zi a vacantei noastre in Egipt- am avut de ales- liniste si plaja la hotel sau o zi de caldura in desert? Bineinteles- am ales desertul :)
Am avut astfel ocazia de a vedea si alta fata e Egiptului- cea simpla, mai naturala, dincolo de minunatiile arhitecturale (aici includ si hotelurile/resorturile) cu care ne-am delectat in restul zilelor.
Am fost dusi cu Jeepurile la baza din desert, am mers cu ATV-urile, cu sand buggies, am fost facuti omleta in Jeep (si culmea- ne-a placut adrenalina), ne-am urcat pe un varf stancos, ne-am ars talpile coborand pe o duna de nisip, am vazut mirajul, am mers pe camile, am vizitat un satuc de beduini si am incheiat ziua cu o cina simpla la baza- imbinata bineinteles cu un scurt dans din buric. Pe scurt- o zi grozava- actiune, adrenalina din plin, energie care te inunda pur si simplu in ciuda caldurii (noi cel putin am avut peste 60 grade), experiente noi.

Recomand Egiptul- ca destinatie unica si complexa, ce te va surprinde cu noi si noi fete. Noi, fetele din agentia Fides Travel, am fost, am vazut stim ce sa va recomandam! Personal, stiu ca Egiptul ma asteapta si ca voi mai merge cel putin inca o data in aceasta tara minunata!

Galerie foto

Fides Travel este membra a a grupului Fides. Ofertele afisate pe site au caracter dinamic si se pot modifica din moment in moment. Oferta finala este cea primita in scris de la agentul de turism,
agentia de turism nefiind responsabila de eventuala neconcordanta a informatiilor de pe site cu cele primite in agentie.
SC Sky Travel and Learn SRL, J40/12918/2016, CUI 36588093, Numar asigurare 26192, valabila pana la 21.10.2017, Brevet de Turism – Marinela Bazarca 9296/17.11.2004.
© 2024 | Fides Travel Agency. Toate drepturile rezervate.